Urządzenia Przemysłowe

 

Rodzaj studiów Rok Sem. Forma zajęć i liczba godzin Punkty ECTS
Stacjonarne – I stopień III 6 Laboratorium 30 5
Niestacjonarne – I stopień III 6 Laboratorium 18 5

 

Stanowisko do badań porównawczych wymienników ciepła

 

Stanowisko do badań porównawczych wymienników ciepła

 

Rys. 1 Stanowisko do badań wymienników ciepła

 

Opis stanowiska:

Pozyskiwane z zewnątrz ciepło o ustalonej temperaturze jest dostarczane do:

-          dwóch identycznych nagrzewnic powietrza, w których ciecz grzewcza płynie wewnątrz rurek,

-          dwóch identycznych wymienników „rura w rurze”,

-          oraz wymiennika płytowego.

W nagrzewnicach powietrza ciepło jest przekazywane do powietrza. Jedna z nagrzewnic na powierzchni rur posiada żebra. W pozostałych wymiennikach ciepło przekazywane jest do wody. Jeden z wymienników „rura w rurze” jest wyposażany w wymienne wkładki intensyfikujące wymianę ciepła. Stanowisko wyposażone jest w komputerowy odczyt wyników pomiarów z akwizycją danych oraz pełną wizualizacją procesu.

Typ stanowiska: dydaktyczne

 

 

Badanie warunków powstawania wielofazowych układów rozproszonych w mieszalniku mechanicznym

 

Badanie warunków powstawania wielofazowych układów rozproszonych w mieszalniku mechanicznym

 

Rys. 2 Badanie warunków powstawania wielofazowych układów rozproszonych w mieszalniku mechanicznym.

 

Opis stanowiska:

Stanowisko do badania warunków powstawania wielofazowych układów rozproszonych w mieszalniku mechanicznym. Podczas badań analizowany jest wpływ parametrów konstrukcyjnych i ruchowych układu mieszadło – mieszalnik na warunki wytwarzania układów dwu i trójfazowych wraz z oceną nakładów energetycznych takich procesów.

Typ stanowiska: naukowe i dydaktyczne

 

 

Mieszalnik wibracyjny

 

Mieszalnik wibracyjny

 

Rys. 3 Mieszalnik wibracyjny

 

 Opis stanowiska:

Stanowisko do badania wytwarzania układów wielofazowych ciecz-ciecz (emulsji) i ciecz –ciało stałe (zawiesin). Podczas badań analizowany jest m.in. wpływ parametrów prowadzenia procesu na wielkość cząstek fazy rozpraszanej oraz nakłady energetyczne przy jego realizacji.

Typ stanowiska: naukowe i dydaktyczne

 

 

Stanowisko do badania kruszarki szczękowej

 

 

Stanowisko do badania kruszarki szczękowej

 

Rys. 4 Kruszarka szczękowa

 

 Opis stanowiska:

Do napędu kruszarki zastosowano trójfazowy silnik indukcyjny z pomiarem mocy użytecznej, wykorzystując układ Arona, co pozwala na weryfikację hipotez do obliczania zapotrzebowania mocy.

Typ stanowiska: dydaktyczne

 

 

Stanowisko do badania modelu kruszarki stożkowej

 

Stanowisko do badania modelu kruszarki stożkowej

 

Rys. 5 Kruszarka stożkowa

 

Opis stanowiska:

Do napędu kruszarki zastosowano jednofazowy silnik prądu zmiennego. Przez zmianę położenia stożka zewnętrznego zmieniany jest stopień rozdrobnienia jak również wymiar produktu.

Typ stanowiska: dydaktyczne

Please publish modules in offcanvas position.