Rodzaj studiów | Rok | Sem. | Forma zajęć i liczba godzin | Punkty ECTS |
Stacjonarne – I stopień | III | 6 | Laboratorium 30 | 5 |
Niestacjonarne – I stopień | III | 6 | Laboratorium 18 | 5 |
Stanowisko do badań porównawczych wymienników ciepła
Rys. 1 Stanowisko do badań wymienników ciepła
Opis stanowiska:
Pozyskiwane z zewnątrz ciepło o ustalonej temperaturze jest dostarczane do:
- dwóch identycznych nagrzewnic powietrza, w których ciecz grzewcza płynie wewnątrz rurek,
- dwóch identycznych wymienników „rura w rurze”,
- oraz wymiennika płytowego.
W nagrzewnicach powietrza ciepło jest przekazywane do powietrza. Jedna z nagrzewnic na powierzchni rur posiada żebra. W pozostałych wymiennikach ciepło przekazywane jest do wody. Jeden z wymienników „rura w rurze” jest wyposażany w wymienne wkładki intensyfikujące wymianę ciepła. Stanowisko wyposażone jest w komputerowy odczyt wyników pomiarów z akwizycją danych oraz pełną wizualizacją procesu.
Typ stanowiska: dydaktyczne
Badanie warunków powstawania wielofazowych układów rozproszonych w mieszalniku mechanicznym
Rys. 2 Badanie warunków powstawania wielofazowych układów rozproszonych w mieszalniku mechanicznym.
Opis stanowiska:
Stanowisko do badania warunków powstawania wielofazowych układów rozproszonych w mieszalniku mechanicznym. Podczas badań analizowany jest wpływ parametrów konstrukcyjnych i ruchowych układu mieszadło – mieszalnik na warunki wytwarzania układów dwu i trójfazowych wraz z oceną nakładów energetycznych takich procesów.
Typ stanowiska: naukowe i dydaktyczne
Mieszalnik wibracyjny
Rys. 3 Mieszalnik wibracyjny
Opis stanowiska:
Stanowisko do badania wytwarzania układów wielofazowych ciecz-ciecz (emulsji) i ciecz –ciało stałe (zawiesin). Podczas badań analizowany jest m.in. wpływ parametrów prowadzenia procesu na wielkość cząstek fazy rozpraszanej oraz nakłady energetyczne przy jego realizacji.
Typ stanowiska: naukowe i dydaktyczne
Stanowisko do badania kruszarki szczękowej
Rys. 4 Kruszarka szczękowa
Opis stanowiska:
Do napędu kruszarki zastosowano trójfazowy silnik indukcyjny z pomiarem mocy użytecznej, wykorzystując układ Arona, co pozwala na weryfikację hipotez do obliczania zapotrzebowania mocy.
Typ stanowiska: dydaktyczne
Stanowisko do badania modelu kruszarki stożkowej
Rys. 5 Kruszarka stożkowa
Opis stanowiska:
Do napędu kruszarki zastosowano jednofazowy silnik prądu zmiennego. Przez zmianę położenia stożka zewnętrznego zmieniany jest stopień rozdrobnienia jak również wymiar produktu.
Typ stanowiska: dydaktyczne